חשיבות בניית אתרים בשפות שונות

אתר אינטרנט הוא גם כרטיס הביקור של בית העסק וגם זירת מסחר להזמנת שירותים או מוצרים. כפועל יוצא מכך, מאוד חשוב לבנות את האתר בשפות שונות וכך להרחיב את קהל היעד שאליו פונים
 
בניית אתרים היא חלק מתהליך ארוך שכולל בתוכו אפיון, הגדרות, פיתוח, בדיקות וקבלת משוב מהגולשים. כיום למשל נותנים עדיפות לאפשרות של בניית אתרי תבנית רספונסיבים שהגלישה אליהם נוחה מכל מקום כולל מכשירים ניידים, אבל מתאימים את התוכן ואת הגרפיקה לצרכים של הלקוח או בית העסק.
אחד השיקולים העיקריים שצריכים להנחות בתי עסקים שרוצים לבנות אתרי אינטרנט חדשים היא מידת ההתאמה שלהם אל קהל היעד. בדרך כלל בעלי עסקים עושים טעות ובונים את האתר רק בשפה אחת, כמו למשל עברית, אבל בפועל מאוד כדאי לנצל את ההזדמנות ולבנות אותו בשפות שונות.
 
היתרונות של בניית אתר בשפות שונות

אתר אינטרנט שכתוב בשפות שונות פונה באופן טבעי לקהל יעד רחב ומגוון יותר. אפילו אם העסק קיים בישראל וכל ההתנהלות שלו היא מול לקוחות שמדברים וכותבים בעברית, אין סיבה לוותר לגמרי על דוברי שפות אחרות.
יתרה על כך, בעלי עסקים צריכים להתייחס אל אתר האינטרנט בתור כרטיס הביקור שלהם. זו לא רק זירת מסחר להזמנת שירותים או מוצרים, אלא גם הדבר הראשון שהלקוחות הפוטנציאליים רואים כאשר הם רוצים לקבל מידע ולבצע השוואה. במקרים כאלה, בנייה של האתר בכמה שפות היא כלי בעל חשיבות תדמיתית.
 
בנייה לעומת תרגום אתרי אינטרנט

אפשר כמובן לבצע תרגום אתרים גם אחרי שהם עולים לאוויר. אם האתר כבר קיים ובעלי עסקים מבינים את החשיבות של שפות שונות, כל שנותר הוא לתאם את התרגום מול חברה שמתמחה בזה. במקרים כאלה, תרגום אתר מכירות ומסחר למשל יתומחר לפי מספר המילים, העמודים וכמובן סוג שפת המקור לעומת שפת היעד.
העניין הוא שבדרך כלל משתלם יותר לבצע עבור התוכן תרגום אתרי אינטרנט עוד לפני שהם עולים לאוויר. כדאי לבנות מלכתחילה את האתר בשפות שונות ולא לחכות עד התרגום, כי זה קל ומהיר. חוץ מזה, כל תהליך בניית אתרים הופך פשוט יותר אם מתרגמים מראש ויודעים בדיוק באיזה שפה משתמשים, איך הכי נכון לשלב את הביטויים הרלוונטיים בדפים הנכונים וכן הלאה.
 
אתר אינטרנט כהשקעה לטווח ארוך

בעלי עסקים שבונים אתר אינטרנט בשפות שונות משאירים לעצמם את האפשרות להתפתח ולצמוח. בעוד אתר בשפה אחת בלבד, בין אם זו עברית או אנגלית, חוסם בפניהם את הגישה אל עוד לקוחות או גולשים – השפות השונות מייצרות תהליך הפוך ורצוי.