קידום אורגני או קידום ממומן – מה הכי נכון עבורכם?

 
השיווק הוא כלי מרכזי בקידום עסקים כבר שנים רבות. זו הדרך להביא לקוחות חדשים, לתקשר מוצרים ומבצעים ללקוחות קיימים ואף לשמר את הקשר הקיים עם הלקוחות גם כן. שיווק העסקים צמח רבות גם בזירה הדיגיטלית משום שהיא מאפשרת יותר חשיפה לעיניים חדשות ונגישות גדולה יותר לבחירת קהלים ממוקדת. אם כן מהי הבחירה הנכונה ביותר, קידום ממומן או קידום אורגני? בואו נבחן את הנושא יחדיו:
 
קידום האתר בעזרת שיווק דיגיטלי
 
רגע לפני שנבחן את ההבדלים בין סוגי הקידום השונים, כדאי שנבין מהי משמעות קידום האתר במישור הדיגיטלי. בעבר היו לנו אך ורק פלטפורמות פרסום כמו רדיו, טלוויזיה ועיתונים. עבור כל קמפיין היה צריך העסק לשלם סכומי עתק על פרסום. כיום יכול כל עסק לחשוף עצמו בפני אינספור עיניים חדשות באתרי אינטרנט שונים ורשתות חברתיות.
 
אך שיווק דיגיטלי אינו עוצר רק כאן, שכן עסק בעל אתר בית משלו מרוויח חשיפה נוספת. חשיפה זו אינה דורשת מימון של קמפיינים דיגיטליים באתרים חיצוניים. אתר בית מתוחזק היטב יסייע לחשיפתו במנועי החיפוש השונים, המקומות בהם אנשים מחפשים שירותים ומוצרים בדרך קבע.
 
קידום ממומן מול קידום אורגני
 
אז ברור לנו שהשיווק הדיגיטלי הוא כלי מהותי עבור עסקים המעוניינים להמשיך להתפתח ולצמוח. כלי שיווקי זה מתחלק לשניים – קידום אתרים ממומן וקידום אורגני. מדובר בשני סוגי קידום הנבדלים זה מזה באינספור מאפיינים אך מטרתם זהה, להביא לעסק יותר הכנסה.
 
הקידום הממומן יעשה בקמפיינים ממוקדים באתרים חיצוניים וברשתות החברתיות. לרוב הקמפיינים יתרחשו בפרק זמן מוגדר והתוצאות המבוקשות מהם יהיו שונים, למשל קבלת פרטי קשר של לקוחות פוטנציאליים, רכישה באתר ואפילו חשיפה למותג. היתרון המרכזי של שיטת קידום זו טמון ביכולת למדוד בצורה ברורה את תוצאותיה, כך ניתן לעשות אופטימיזציה לקמפיין ולשפר את התוצאות גם כן. יתרון נוסף לשיטה זו היא היכולת להגדיר קהלי יעד מאוד ממוקדים לקמפיינים כדי למשוך לקוחות רלוונטיים בלבד.
 
הקידום האורגני אינו נעשה באמצעות קמפיינים, אלא באמצעות האתר של העסק. מטרתו של הקידום האורגני הוא להביא את אתר העסק לראש תוצאות החיפוש במנוע החיפוש של גוגל. כדי לעשות זאת האתר חייב לעמוד בקריטריונים שמציב מנוע החיפוש. למשל, הגולשים צריכים לרצות לבלות זמן רב באתר, העיצוב צריך להיות ברור ומושך וגם התוכן צריך להיות בעל ערך. מדובר בעצם בקידום שהוא שוטף אך עלותו לרוב נמוכה יותר מזו של הקידום הממומן.
 
בסופו של דבר השאלה שלכם לא צריכה להיות באיזה סגנון קידום להשתמש, אלא באיזה תמהיל בין שני הסוגים השונים. הקידום הממומן והקידום האורגני יחד יביאו לעסק שלכם את הצמיחה אותה אתם רוצים. הדרך הטובה ביותר לעשות את השיווק הדיגיטלי בצורה נכונה היא לתת למומחים בתחום לעשות את העבודה בשבילכם.