פרסום בגוגל: ביטויי זנב ארוך
אחד המושגים המדוברים ביותר בתחום השיווק בדיגיטל או פרסום בגוגל בפרט הוא הנושא של ביטויי "זנב ארוך". לביטויי "זנב ארוך" יש משמעות חשובה בכל תהליך הפרסום בגוגל שאי אפשר להתעלם ממנו. אז מהו ביטוי "זנב ארוך"? איך מוצאים ביטויי "זנב ארוך"? כל התשובות לשאלות אלו בכתבה לפניכם.
חלק בלתי נפרד
מתהליך פרסום בגוגל הוא איתור מילות מפתח רלוונטיות שניתן לקדם אותן וניתן ל"רוץ" איתן בקמפיין כזה או אחר. חלק ממילות המפתח שאנו מוצאים הן מילות מפתח גינריות וחלק נחשבות למילות "זנב ארוך".
מה זה ביטוי זנב ארוך?
ביטויי "זנב ארוך" הם ביטויים שאנו מוצאים אותם במהלך מחקר מילים ואיתור מילות מפתח. ביטויי "זנב ארוך", הם אותם ביטויים עם נפחי חיפוש נמוכים יחסית וכן הביטוי נחשב לביטוי ארוך ומאד מאד ממוקד. בדרך כלל ביטויים אלו פחות תחרותיים והרבה יותר רלוונטים כך שבהרבה קמפיינים מנהלי קמפיינים מעדיפים ביטויים כאלו מאשר ביטויים גינרים הנחשבים לתחרותיים ויקרים יותר.
בעבר, החיפוש של המשתמשים היה מתאפיין בעיקר בחיפוש ביטויים גינריים כגון – "השכרת רכב" או "פרסום בגוגל" עם השנים המשתמשים עברו שינוי וכך גם גוגל. היום חיפושי המשתמשים הפכו שונים וממוקדים יותר, כלומר, ביטויי "זנב ארוך". לדוגמה – "השכרת רכב פיקנטו בחדרה" או לחילופין "חברת פרסום בגוגל זולה בתל אביב".
מחקרים רבים מראים כי 80% מהחיפושים ברשת הם חיפושים של ביטויי "זנב ארוך" בעוד שהיתר הם ביטויים גינרים יותר. משתמשים רבים הבינו שהם יכולים לקבל מידע ספציפי יותר אם הם ימקדו את החיפוש שלהם ברשת למשהו ספציפי יותר.
הקשר בין פרסום בגוגל לביטויי זנב
כאשר מדברים על פרסום בגוגל, יש קשר ישיר לביטויי "הזנב הארוך". פרסום בגוגל הוא תהליך פרסום בו המפרסמים, בין היתר, משלמים לפי מידת התחרות של ביטוי מפתח, כלומר, ככל שביטוי מפתח יהיה תחרותי יותר כך הוא יהיה יקר יותר לקידום. פה בדיוק נכנסים לפעולה ביטויי המפתח של "זנב ארוך". ביטויי "זנב ארוך" מאפשרים לפרסם ביטויים רלוונטים בזול יותר וכך להביא לקהל היעד מודעה ממוקדת יותר המגדילה את הסיכויים לביצוע המרה.
פרסום בגוגל של ביטויי "זנב ארוך" מבטיח קמפיין טוב יותר וקמפיין מאד ממוקד שיכול להביא תוצאות יפות לעסק בנוסף, ביטויי "זנב ארוך" יכולים לבוא בשלל אפשרויות כאשר האפשרויות הפופולריות ביותר הם חיפושים לפי מיקום כלומר, חיפוש מילת מפתח בתוספת עיר, עסק, אזור וכדומה.
לסיכום
ניהול קמפיין פרסום בגוגל עם מנהל קמפיין מקצועי יכול לעשות הבדל משמעותי בקמפיין שלנו בין אם מדובר על קידום של ביטויי "זנב ארוך" או ביטויים גינרים. ככל שהקמפיין שלנו יהיה ממוקד יותר וככל שהקמפיין "ירוץ" על יותר ביטויים כך נגדיל א הסיכויים שהקמפיין יצליח. פרסום בגוגל יכול להיעשות במגוון דרכים כאשר קידום ביטויי "זנב ארוך" הוא רק שיטה אחת מבין הרבה הקיימות בשוק.